شرکت در نمایشگاه بین المللی محیط زیست چه فوایدی برای سازمان های مردم نهاد،فعالان محیط زیست و شرکت ها دارد؟
پیشگفتار:
نمایشگاه بینالمللی محیط زیست ایران مهمترین رویداد زیستمحیطی در کشور است که با هدف افزایش آگاهی عمومی، تبادل دانش و تجربیات بینالمللی و معرفی نوآوریها و فناوریهای جدید در زمینه محیط زیست برگزار میشود. این نمایشگاه فرصتی برای فعالان، سازمانهای مردمنهاد و شرکتها فراهم میکند تا با همکاران داخلی و بینالمللی خود در زمینه حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار به تبادل نظر و همکاری بپردازند.
مقدمه:
شرکت در نمایشگاههای بین المللی محیط زیستی ، فواید فراوانی برای سازمانهای مردمنهاد ، فعالان محیط زیست و شرکتها دارد. این نمایشگاهها به عنوان یک بستر بینالمللی برای تبادل دانش، تجربیات و نوآوریها در زمینه حفظ محیط زیست و توسعه پایدار عمل میکنند. در ادامه، به برخی از مهمترین فواید شرکت در این نمایشگاهها اشاره میکنیم.
فواید شرکت در نمایشگاه بینالمللی محیط زیست
1.تقویت روابط و همکاری سازمانی
حضور در نمایشگاه میتواند تعاملات سازنده سازمان های مردم نهاد را به وجود یا ارتقاء دهد آنها با به اشتراک گذاشتن تجریبات،برنامه ها،رویکردهاو اهداف خود میتوانند دیگر سازمان های مردم نهاد را تشویق به همکاری یا تعامل بیشتر نمایند همچنین سازمان های مردم نهاد میتوانند با حضور در نمایشگاه،افراد فعال در زمینه محیط زیست را تشویق به عضویت نمایند.
2.دریافت بازخورد فوری برای شرکت های تجاری
حضور در نمایشگاه فرصتی منحصر به فرد و بی نظیر برای شرکت های تجاری در زمینه برقراری ارتباط با مشتری است تا با نیاز ها و توقعات مخاطبان آشنا شوند این امر میتواند در جهت افزایش شناخت برند ه شرکت ها کمک بزرگی نماید
- معرفی نوآوریها و فناوریهای جدید
این نمایشگاهها فرصتی برای معرفی و نمایش نوآوریها و فناوریهای جدید در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار فراهم میکنند. شرکتها و پژوهشگران میتوانند محصولات و فناوریهای نوین خود را به مخاطبان بینالمللی معرفی کرده و بازخوردهای ارزشمندی دریافت کنند. - جذب سرمایهگذاری و حمایتهای مالی
شرکت در نمایشگاههای بینالمللی محیط زیست، فرصتی برای معرفی پروژهها و برنامههای زیستمحیطی به سرمایهگذاران و تأمینکنندگان مالی فراهم میکند. این نمایشگاهها بستری برای جلب حمایتهای مالی و انسانی برای اجرای پروژههای زیستمحیطی و توسعه پایدار هستند. - ارتقاء اعتبار و جایگاه سازمانها
شاید بهترین دلیل برای شرکت های تجاری مرتبط با محیط زیست کسب اعتبار باشد ، چراکه اگر شرکتی در بین مردم معتبر نباشه مشتری های آن ناچیز و غیر دائمی خواهند بود حضور در نمایشگاه فرصت اعتبار بخشی را به شرکت های تجاری میدهد و مردم را با کسب کار ها از نزدیک اشنا میکند - آشنایی با چالشها و راهحلهای جهانی
شرکت در نمایشگاههای بینالمللی محیط زیست، فرصت آشنایی با چالشها و مشکلات زیستمحیطی در کشورهای مختلف و بررسی راهحلهای موفق برای مواجهه با این چالشها را فراهم میکند. این آشنایی میتواند به تدوین راهکارهای مؤثرتر و بهبود برنامههای زیستمحیطی منجر شود.
7.آگاه سازی
یکی از بهترین دلایل حضور در نمایشگاه برای سازمان های مردم نهاد و فعالان محیط زیست آگاه سازی از مشکلات و دغدغه های ، کشوری، استانی و شهری است NGO ها و فعالان محیط زیست در نمایشگاه میتوانند راهکار ها ، برنامه ها و دیدگاه خود نسبت به رفع مشکلات محیط زیست را معرفی و یا یادآوری کنند تا قبل از حضور در نمایشگاه آنها تنها در شبکه های اجتماعی میتوانستند در این زمینه با عموم مردم گفتگو نمایند.
نتیجهگیری
شرکت در نمایشگاههای بینالمللی محیط زیست، به ویژه بیستودومین دوره، برای سازمانهای مردمنهاد، فعالان محیط زیست و شرکتها فواید بسیاری دارد. این نمایشگاهها بستری مناسب برای تبادل دانش، افزایش آگاهی، توسعه شبکههای همکاری، جذب حمایتهای مالی و معرفی نوآوریها و فناوریهای جدید فراهم میکنند. با شرکت در این نمایشگاهها، میتوان به بهبود وضعیت محیط زیست و توسعه پایدار کمک شایانی کرد.
ابوالقاسم کریمی
ورامین
26 آذر 1403